بررسی نتایج ارائه شده آزمون تی تک نمونه ای جدول (۴-۷) حاکی از آن است که در مؤلفه‌ های عدم حمایت لازم از متخصصین وصاحبنظران حوزه برنامه ریزی آموزشی در پیش برد پروسه استقلال دانشگاه ها در برنامه ریزی های آموزشی ودرسی،نبود انگیزه مشارکت وهمیاری در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در فرایند برنامه ریزی های دانشگاهی، نبود انگیزش کار وفعالیت در راستای طراحی واجرای برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر دانشگاه در بین مدیران واعضای هیئت علمی به عنوان عوامل انسانی مؤثر در عدم تحقق برنامه درسی غیر متمرکز در آموزش عالی تفاوت معناداری بین میانگین نمونه ومیانگین فرضی(۵۸/۳) در سطح معنی داری ۰۵/۰ وجود دارد. نتایج حاکی از آن است که از دیدگاه اعضای هیئت علمی میزان تاثیر مؤلفه‌ های مذکور به عنوان عوامل مؤثر بر عدم تحقق نظام برنامه درسی غیر متمرکز در آموزش عالی در حد بالایی بوده است.

جدول (۴-۸) نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه برحسب سابقه خدمت

سوال های پژوهش عامل مدیریتی-ساختاری

F

Sig.

نبود سازوکار قانونی در دانشگاه ها که از طراحی تا اجرای برنامه های درسی توسط اعضای هیات علمی حمایت کنند

.۵۹۶

.۷۰۳

نبود فرهنگ سازمانی قوی ‌و ترغیب کننده در راستای حمایت از خودگردانی…

.۸۰۹

.۵۴۶

نبود ساختار تشکیلاتی مناسب در دانشگاه ها …………………………….

۱٫۷۰۵

.۱۴۰

نبود پشتیبانی مالی واعتباری…………………………………………….

.۲۶۳

.۹۳۲

عدم اعتماد به روند طراحی برنامه های درسی وآموزشی………………..

.۷۷۱

.۵۷۳

عدم اعتقاد مدیریت دانشگاهی…………………………………………….

.۳۶۶

.۸۷۱

عدم حمایت مجموعه مدیریت دانشگاهی………………………………….

.۸۸۹

.۴۹۱

نبود منابع اطلاعاتی وارتباطی دانشگاه با بخش های مختلف جامعه……….

.۵۹۸

.۷۰۱

عدم پیگیری وشناسایی راه ها وطرق تسهیل برنامه ریزی های مبتنی بر دانشگاه ها

۲٫۱۰۸

.۰۷۰

نبود اطلاعات در خصوص راهکارهای قانونی وحمایتی تسهیل کننده برنامه ریزی های مبتنی بر دانشگاه

.۶۵۸

.۶۵۶

نبود فرهنگ نهادینه شده ایی که از برنامه های درسی…………………

۱٫۵۵۲

.۱۸۰

نبود فرهنگ مشارکت وهمیاری……………………………………….

.۴۷۰

.۷۹۷

حاکمیت ساختار برنامه درسی مبتنی بر سرفصل های مصوب……….

۱٫۰۹۶

.۳۶۷

عدم فرهنگ پژوهش وتحقیق در بین اعضای هیات علمی

۱٫۳۷۷

.۲۳۹

عدم ساختار برنامه درسی بسته ونبود آزادی عمل در بین اساتید………………

۱٫۵۳۴

.۱۸۶

عدم مدیریت انسانی معتقدد به برنامه ریزی آموزشی…………………….

.۴۸۲

.۷۸۹

عدم وجود سازوکارهای تشویقی………………………………………..

.۸۱۷

.۵۴۰

نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نشان می‌دهد که در هیچ تفاوت معنی داری بین میانگین مؤلفه‌ های عامل مدیریتی-ساختاری بر حسب سابقه خدمت اعضای هیئت علمی وجود ندارد.

جدول (۴-۹) نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه برحسب ترفیع وپست سازمان

سوال های پژوهش عامل مدیریتی-ساختاری

F

Sig.

نبود سازوکار قانونی در دانشگاه ها که از طراحی تا اجرای برنامه های درسی توسط اعضای هیات علمی حمایت کنند

۱٫۷۲۲

۱٫۷۲۲

نبود فرهنگ سازمانی قوی ‌و ترغیب کننده در راستای حمایت از خودگردانی…

۱٫۶۰۶

.۱۷۸

نبود ساختار تشکیلاتی مناسب در دانشگاه ها …………………………….

۱٫۵۲۹

.۱۹۹

نبود پشتیبانی مالی واعتباری…………………………………………….

.۴۱۰

.۸۰۱

عدم اعتماد به روند طراحی برنامه های درسی وآموزشی………………..

.۶۶۰

.۶۲۱

عدم اعتقاد مدیریت دانشگاهی…………………………………………….

۱٫۱۵۴

.۳۳۵

عدم حمایت مجموعه مدیریت دانشگاهی………………………………….

.۸۴۹

.۴۹۷

نبود منابع اطلاعاتی وارتباطی دانشگاه با بخش های مختلف جامعه……….

۱٫۰۱۷

.۴۰۲

عدم پیگیری وشناسایی راه ها وطرق تسهیل برنامه ریزی های مبتنی بر دانشگاه ها

.۴۹۵

.۷۳۹

نبود اطلاعات در خصوص راهکارهای قانونی وحمایتی تسهیل کننده برنامه ریزی های مبتنی بر دانشگاه

.۲۶۶

.۸۹۹

نبود فرهنگ نهادینه شده ایی که از برنامه های درسی…………………

.۰۹۲

.۸۳۳

نبود فرهنگ مشارکت وهمیاری……………………………………….

.۳۶۵

.۸۳۳

حاکمیت ساختار


فرم در حال بارگذاری ...

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
جدول (۴-۷) نتایج آزمون تی تک نمونه ای در عوامل انسانی Test Value = 3.90 تفاوت میانگین سطح معنی داری درجه آزادی مقدار تی گویه ها -.۱۰۷۲۷ .۳۱۹ ۱۰۹ -۱٫۰۰۲ کمبود نیروهای متخصص حوزه برنامه ریزی آموزشی ودرسی در دانشگاه ها .۳۶۵۴۵ .۰۰۰ ۱۰۹ ۴٫۷۹۴ عدم حمایت لازم از متخصصین وصاحبنظران حوزه برنامه ریزی آموزشی……. .۲۹۲۷۳ .۰۰۲ ۱۰۹ ۳٫۲۳۴ نبود انگیزه مشارکت وهمیاری در بین اعضای هیئت علمی………… -.۳۸۹۰۹ .۰۰۰ ۱۰۹ -۳٫۷۸۱ عدم التزام اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مشارکت در فرایند برنامه ریزی…… -.۰۷۰۹۱ .۴۶۰ ۱۰۹ -.۷۴۲ عدم پایبندی اعضای هیئت علمی به رعایت اصول برنامه ریزی درسی یادگیرنده محور .۲۷۴۵۵ .۰۰۱ ۱۰۹ ۳٫۲۸۶ نبود انگیزش کار وفعالیت در راستای طراحی واجرای برنامه های غیرمتمرکز….. -.۱۸۰۰۰ .۱۰۴ ۱۰۹ -۱٫۶۴۰ نبود فضای اعتماد و اطمینان به اعضا در خصوص آزادی عمل آنان …….. .۱۲۹۰۹ .۱۲۷ ۱۰۹ ۱٫۵۳۶ ضعف توانمندی‌های تخصصی افراد در راستای اقدام فردی به طراحی…….. -.۲۵۲۷۳ .۰۱۲ ۱۰۹ -۲٫۵۶۷ عدم حاکمیت فرهنگ موضوع محوری بر برنامه های درسی………………. .۰۸۳۶۴ .۳۷۲ ۱۰۹ .۸۹۶ ضعف اطلاع اساتید ومدیران آموزشی از چهارچوب موضوعی…………….. .۱۸۳۶۴ .۰۶۹ ۱۰۹ ۱٫۸۳۷ ضعف و نبود تجربه های مشابه در بین اعضای هیئت علمی ومدیران آموزشی…… .۰۸۳۶۴ .۴۰۶ ۱۰۹ .۸۳۴ نبود تناسب تخصص کافی در بین رده های مدیریتی آموزشی دانشگاه……… -.۱۴۳۶۴ .۱۷۲ ۱۰۹ -۱٫۳۷۴ نبود حساسیت لازم در بین اعضای هیئت علمی در خصوص……….. -.۲۴۳۶۴ .۰۱۲ ۱۰۹ -۲٫۵۶۱ نبود تجربه کافی در خصوص برنامه ریزی درسی در بین اعضای هیئت علمی….