نمرهفراوانی۲۵٫۳۸۲۵۲۷۴٫۱۸۳۵۱۷۲۸۷۰۴۹
با توجه به مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۳) می توان این گونه اظهار نمود که این متغیر از ۷ پرسش ۶ گزینهای تشکیل شده (پرسشهای۷-۱-۴). میانگین برابر با (۳۸/۲۵) میانه برابر با (۲۵)، مد برابر با (۲۷) بیشترین مقدار برابر با (۳۵) کمترین مقدار برابر با (۱۷) با استاندارد انحراف معیار(۱۸/۴) مشاهده شده است.
همچنین برحسب نمره خودآگاهی بالاترین فراوانی مربوط به نمره ۲۸ میباشد که دونمره ازسطح میانه نمرات بالاتراست. بنابرین درخصوص متغیر خودمدیریتی نمره نسبتا بالایی کسب شده است.
خود مدیریتی
فراوانی
نمودار (۴-۳): هیستوگرام برای متغیر بعد خودمدیریتی
جدول (۴-۴): توصیف کمی متغیر آگاهی اجتماعی
میانگین
میانه
مد
استاندارد انحراف معیار
بیشترین نمره
کمترین نمره
بالاترین فراوانی بر اساس نمره
تعداد
نمره
فراوانی
۸۴/۲۱
۲۲
۳۳
۱۷/۴
۳۱
۱۴
۲۷
۶
۴۹
با توجه به مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۴) میتوان این گونه اظهار نمود که این متغیر از۷پرسش ۶ گزینهای تشکیل شده (پرسشهای۱۴-۲۱). میانگین برابر با (۸۴/۲۱) میانه برابر با (۲۲)، مد برابر با (۳۳) بیشترین مقدار برابر با (۳۱) کمترین مقدار برابر سبا (۱۴) با استاندارد انحراف معیار(۱۷/۴) مشاهده شده است.
آگاهی اجتماعی
فراوانی
نمودار (۴-۴): هیستوگرام برای متغیر بعد آگاهی اجتماعی
جدول (۴-۵): توصیف کمی متغیر مدیریت رابطه
میانگین
میانه
مد
استاندارد انحراف معیار
بیشترین نمره
کمترین نمره
بالاترین فراوانی بر اساس نمره
تعداد
نمره
فراوانی
۰۳/۲۰
۱۹
۱۸
۸۳/۶
۳۷
۱۰
۱۹
۱۰
۴۹
با توجه به مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۵) میتوان این گونه اظهار نمود که این متغیر از ۷ پرسش ۶ گزینهای تشکیل شده (پرسشهای۲۱-۲۸). میانگین برابر با (۰۳/۲۰) میانه برابر با (۳۴)، مد برابر با (۳۶) بیشترین مقدار برابر با (۴۸) کمترین مقدار برابر با (۲۲) با استاندارد انحراف معیار(۸۳/۶) مشاهده شده است.
مدیریت رابطه
فراوانی
نمودار (۴-۵): توصیف کمی متغیر مدیریت رابطه
جدول (۴-۶): توصیف کمی متغیر هوش هیجانی
میانگین
میانه
مد
استاندارد انحراف معیار
بیشترین نمره
کمترین نمره
بالاترین فراوانی بر اساس نمره
تعداد
نمره
فراوانی
۸۸/۲۷
۸۷
۸۶
۰۸/۱۳
۱۱۹
۶۷
۸۶
۱۰
۴۹
با توجه به مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۶) میتوان این گونه اظهار نمود که این متغیر از۲۸ پرسش ۶ گزینهای تشکیل شده است. میانگین برابر با (۸۸/۲۷) میانه برابر با (۸۷)، مد برابر با (۸۶) بیشترین مقدار برابر با (۱۱۹) کمترین مقدار برابر با (۶۷) با استاندارد انحراف معیار(۰۸/۱۳) مشاهده شده است.
هم چنین برحسب نمرات هوش هیجانی بالاترین فراوانی مربوط به نمره ۸۶ میباشد که از سطح میانه نمرات بالاتراست. بنابرین درخصوص متغیر هوش هیجانی نمره نسبتاً بالایی کسب شده است.
هوش هیجانی
فراوانی
نمودار (۴-۶): هیستوگرام برای متغیر هوش هیجانی
۴-۳- تحلیل استنباطی داده ها
برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگراف اسمیرنف استفاده شده است. نتایج آزمون در جدول زیر آمده است.
متغیر
آزمون
پیشرفت تحصیلی
هوش هیجانی
خود آگاهی
خود مدیریتی
آگاهی اجتماعی
مدیریت رابطه
ضریب کولموگراف اسمیرنف
۶۲۲/۰
۵۲۲/۰
۶۱۷/۰
۳۸۷/۰
۴۵۹/۰
۶۲۳/۰ر
P-valu
۸۳۴/۰
۹۴۸/۰
۸۴۱/۰
۹۸۸/۰
۹۸۴/۰
۸۲۳/۰
با توجه به نرمال بودن داده ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
فرضیه اصلی : بین هوش هیجانی وپیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.
H0 : بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد.
H1 : بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.
بر اساس مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۷) میتوان اینگونه ابراز نمود که مقدار P-valueدر این آزمون کوچکتر۰۵/۰ میباشد. لذا فرض صفر فرض تحقیق رد می شود. مقدار همبستگی به دست آمده نیز بیانگر رابطه مستقیم بین دو متغیر یاد شده است.
جدول (۴-۷): آزمون فرضیه اول بر اساس ضریب همبستگی پیرسون
آماره همبستگی
مقدارضریب همبستگی
سطح معناداری
وجود رابطه
نوع رابطه
پیرسون
۷۸۱/۰
۰۳۸/۰
دارد
رابطه مستقیم و معنی دار
فرضیه فرعی اول : بین خود آگاهی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.
H0 : بین خودآگاهی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد.
H1 : بین خودآگاهی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.
بر اساس مقادیر مشاهده شده در جدول شماره(۴-۸) میتوان این گونه ابراز نمود که مقدار P-valueدر هر این آزمون بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. لذا فرض صفر تأیید و فرض تحقیق رد می شود.
جدول (۴-۸): آزمون فرضیه فرعی اول بر اساس ضریب همبستگی پیرسون
آماره همبستگی
مقدارضریب همبستگی
سطح معناداری
وجود رابطه
شدت همبستگی
پیرسون
۰۶۶/۰
۸۸۷/۰
ندارد
رابطه معنی دار نیست
فرضیه فرعی دوم : بین خود مدیریتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد.
H0 : بین خود مدیریتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود ندارد.
H1 : بین خود مدیریتی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد.
بر اساس مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۹) میتوان این گونه ابراز نمود که مقدار P-valueدر این آزمون کمتر از ۰۵/۰ میباشد .لذا فرض صفر رد و فرض تحقیق پذیرفته می شود. مقدار همبستگی به دست آمده نیز بیانگر همبستگی مستقیم بین دو متغیر یاد شده است.
جدول (۴-۹): آزمون فرضیه فرعی دوم بر اساس ضریب همبستگی پیرسون
آماره همبستگی
مقدارضریب همبستگی
سطح معناداری
وجود رابطه
شدت همبستگی
پیرسون
۶۹۵/۰
۰۸۳/۰
دارد
رابطه معنی دار است
فرضیه فرعی سوم : بین آگاهی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد.
H0 : بین آگاهی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود ندارد.
H1 : بین آگاهی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد.
بر اساس مقادیر مشاهده شده در جدول شماره (۴-۱۰) می توان این گونه ابراز نمود که در سطح ۱۰ درصد ضریب همبستگی پیرسون معنادار است. لذا فرض صفر رد و فرض تحقیق پذیرفته می شود. مقدار همبستگی به دست آمده نیز بیانگر همبستگی مستقیم بین دو متغیر یادشده است بدین معنی که هرچه آگاهی اجتماعی مدیران افزایش یابد، پیشرفت تحصیلی دانشجویان نیز افزایش مییابد.