۳-۵-۲ پرسش نامه سبک های تفکر
برای بررسی سبک های تفکر از پرسش نامه ی سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر(۱۹۹۱) استفاده شد. این پرسش نامه که در سال ۱۹۹۱طراحی شده است و شامل ۱۰۴ سوال است و ۱۳ خرده آزمون است که سبک تفکر را اندازه میگیرد. استرنبرگ (۱۹۹۱)ضریب اعتباری درونی مقیاس سبک تفکر را بین ۵۷/۰تا ۸۸/۰اعلام کردهاست و در پژوهش سروقد،رضایی و معصومی(۱۳۸۹)برای محاسبه ی ضریب پایایی مقیاس از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریبی برابر۸۸/۰ به دست آمد. روایی این پرسش نامه به روش عوامل و روایی همگرا و واگرا) و پایایی به روش باز آزمایی و آلفای کرونباخ، توسط سازندگان آزمون در گروههای مختلف (عادی و در خطر) اجرا گردیده و اعتباربالای ۹۴/۰ و پایایی دارای ۹۳/۰ را گزارش کردند. شیوه نمره گذاری بر اساس طیف لیکرت ۷ گزینه ای است.
۳-۵-۳پرسش نامه سبک های حل مسئله
برای این منظور (سنجیدن سبک های حل مسئله) از پرسش نامه ی سبک های حل مسئله کسیدی و لانگ (۱۹۹۶) استفاده می شود که دارای ۲۴ سوال است و ۶ عامل را می سنجد. در پژوهش محمدی(۱۳۸۹) ضریب آلفای این پرسش نامه بالاتر از ۵۰/۰بود و برای تمام مقیاس ها این نتیجه به دست آمد. و روایی و پایایی آن ۹۵/۰ محاسبه شد. شیوه نمره گذاری بر اساس طیف سه گزینه ای بله ، خیر و علامت سئوال (نمی دانم) است.
۳-۶روش اجرا
به منظور اجرای پژوهش به هماهنگی با جامعه ی مورد نظر که در این پژوهش مدارس و دانش آموزان مقطع متوسطه پسر و والدین آن ها هستند، پرداخته و پژوهشگر پرسش نامه های سبک های تفکر و سبک های حل مسئله را به صورت انفرادی و بدون ذکر نام آزمودنی و با اطمینان از آمادگی آزمودنی جهت همکاری و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد نحوه ی پاسخگویی به پرسش نامه ها به آزمودنی داده است و از آن ها خواسته که با آرامش و دقت در مدت زمان مشخص شده به پرسش نامه ها پاسخ دهند و سپس پرسش نامه شیوه های فرزند پروری را در اختیار والدین آن ها قرار داده و از همکاری آن ها تشکر نموده است.
۳-۷ روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها
برای تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش حاضر از نرم افزار Spss استفاده شد و نتایج استفاده از این نرم افزار در قالب دو بخش آمار توصیفی ( شامل میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی ارائه میگردد.
-
- Zhank ↑
-
- Dias ↑
-
- Sternberg ↑
-
- Zhang ↑
-
- Nezu ↑
-
- Cassidy & Long ↑
-
- Burt ↑
-
- Hers, & Gone ↑
-
- Burtion ↑
-
- Diyasn ↑
-
- Nezu ↑
-
- Long & Kessidy ↑
-
- Bamrind ↑
-
- Sternberg & Wagner ↑
-
- Costin, Lichte, Smith ,Vance & Luk ↑
-
- Barbara, Richard, Julie, Robert & Haward ↑
-
- pario ↑
-
- Mash & Barkley ↑
-
- Baumrind ↑
-
- Authoritative parenting ↑
-
- Anagold, Costello & Erkanli ↑
-
- Parenting the igniter ↑
-
- Burt & Krueger ↑
-
- Parenting the igniter ↑
-
- Bradly ↑
-
- Insensitive parenting ↑
-
- Holstein ↑
-
- Shaffer ↑
-
- Kagan, Conger & Mussen ↑
-
- Olson ↑
-
- Balanced Parenting ↑
-
- Authoritarian parenting ↑
-
- permissive parenting ↑
-
- strict parenting ↑
-
- Irresponsible parenting ↑
-
- Sanders ↑
-
- Erikson ↑
-
- Baumrind ↑
-
- Zigelman ↑
-
- Petersen ↑
-
- Diaz ↑
-
- Glasgow ↑
-
- Independent thought or absolute ↑
-
- Abstract thinking ↑
-
- Analytical Thinking ↑
-
- Common Sense Thinking ↑
-
- Conceptual Thinking ↑
-
- Thinking objectively ↑
-
- Cosmic Thought ↑
-
- Critical Thinking ↑
-
- Self-centered thinking ↑
-
- Functional Thinking ↑
-
- Holistic Thinking ↑
-
- Intuitive thinking ↑
-
- Logical thinking ↑
-
- Component-oriented thinking ↑
-
- Scientific thinking ↑
-
- Systems thinking ↑
-
- Thinking aloud ↑
-
- Visual Thinking ↑
-
- Thinking convergence ↑
-
- Thinking if ↑
-
- Negative Thinking ↑
-
- Thinking or executive action ↑
-
- Creative Thinking or Lateral ↑
-
- Lobart & Chann ↑
-
- John Dewey ↑
-
- reasoning ↑
-
- assumption of ↑
-
- Argument ↑
-
- Application ↑
-
- Lumbe ↑
-
- Gilford ↑
-
- convergent thinking ↑
-
- divergent thinking ↑
-
- keras , Kelly ↑
-
- Flexibility or stretching Thought ↑
-
- Originality of ideas ↑
-
- Android fluid ↑
-
- Grigorenko ↑
-
- Wagner ↑
-
- Zhang& Fang ↑
-
- Bedell &Lennoxe ↑
-
- .problem orientation ↑
-
- .formulation ↑
-
- .generation of alternatire solution ↑
-
- . decision making ↑
-
- .Dzurilla, I, T. & Goldfried, M.R ↑
-
- dentify a problem ↑
-
- Define the problem ↑
-
- Create alternative solutions ↑
-
- evaluation of alternative solutions ↑
-
- Decision ↑
-
- Creating Solutions ↑
-
- investigating the effectiveness of the solution ↑
-
- Durizalla & Sheedy ↑
-
- Dzurilla & change ↑
-
- Gardunio ↑
-
- Haga ↑
-
- Theories of stimulus-response and associated ↑
-
- Hanson & Mintz ↑
-
- Tullet ↑
-
- Reinhold ↑
-
- Vilder & watt ↑