(نوع جاده، ساعت، مسافت، قیمت سوخت)F=y کرایه دروضعیت موجود
کرایه بار تابعی از قیمت سوخت، مسافت و ساعت و نوع جاده است.
چهار پارامتر در وضعیت موجود بین شرکت های حمل ونقل و تولید ارتباط برقرار نمی کند و این چهار پارامتر تعهدی برای شرکت های حمل ونقل مبنی بر تحویل به موقع ایجاد نمی کند و افت و خیز کرایه تابعی از پارامترهای وضعیت مطلوب باشد و پارامترهای وضعیت مطلوب که مدیریت زمان را می سنجند شامل زمان سنجی کار و زمان و زمان سنجی ترافیک و تصادف و تعمیرات و فعالیتهای های مربوط به ارزش و سلامت بار و بیمه محصول میباشند.[۲]
دروضعیت مطلوب پارامتر مدیریت زمان جهت ارتباط شرکت های تولیدی و حمل ونقل مناسب مؤثر است.
(مدیریت زمان) f =y کرایه تعادلی در وضعیت مطلوب
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق :
کرایه حمل و نقل در وضعیت موجود رابطه مستقیم با افزایش قیمت سوخت دارد و در این تحقیق این رابطه مستقیم به غیر مستقیم تبدیل می شود.
کرایه حمل و نقل کنترل شود، تورم پایین تر ومشکلات جامعه کمتر میگردد.حمل و نقل ارتباط مستقیم با تورم دارد و از طرفی حمل و نقل ارتباط مستقیم با افزایش قیمت سوخت دارد و در صورت از بین رفتن این ارتباط تنگاتنگ، کرایه حمل ونقل تابع افزایش قیمت سوخت نیست و در صورت وجود متغییرهای دیگری مانند مدیریت زمان این ارتباط (کرایه با سوخت) بسیار کمتر خواهد شد.
کرایه تعادلی بین شرکت های تولیدی و حمل و نقل جهت رسیدن به قیت فوب و اجرای هدفمندی یارانه ها مؤثر است.
کرایه حمل و نقل تعادلی با ارازش بار مرتبط می شود کرایه حمل و نقل تعادلی باعث ایجاد انگیزه در حاملان بار می شود زیرا هنگامی که بار به طور سالم به مقصد میرسد درصدی از بیمه بار به راننده و حاملان بار باز میگردد. و به زمان تحویل بار توسط حاملان بار متوجه می شود زیرا بارهایی مانند سوخت و مواد غذایی و دارو زمان تحویل بار به عقب بیافتد باعث از دست رفتن مشتری و ضعف در مدیریت موجودی ها و فاسد شدن محموله بار می شود و کرایه حمل و نقل تعادلی بر اساس وظیفه راننده و حاملان بار تعیین می شود.
۱-۴- اهداف تحقیق:
اهداف اصلی:
-
- رابطه مستقیم قیمت سوخت با کرایه حمل و نقل از بین برود و قیمت سوخت جهانی و آزاد شود.
-
- تورم محصولات تابع افزایش کرایه حمل و نقل نمی باشد.
-
- افت و خیزقیمت کرایه حمل و نقل بر اساس تخفیف بیمه بار باشد.
-
- در تصمیمات قیمت گذاری کرایه حمل و نقل بجای اینکه از رابطه مستقیم قیمت سوخت با کرایه حمل و نقل استفاده شود از رابطه مستقیم کرایه حمل و نقل با ارزش و بیمه بار استفاده شود.
-
- افت و خیز قیمت کرایه حمل و نقل تابع مسافت و نوع جاده و قیمت سوخت و ساعت نباشد.
-
- کرایه حمل و نقل تابعی از سلامت و ارزش بار و زمان تحویل بار باشد.
-
- کرایه حمل و نقل تابعی از وظایف رانندگان و مدل و مارک وسائط حمل و نقل باشد.
-
- اتلاف های زمانی در بارگیری و تخلیه بار بر روی کرایه حمل و نقل مؤثر باشد.
-
- کرایه حمل و نقل تابعی از ترافیک جاده باشد.
-
- اتلاف های زمانی در تصادف و نعمیرات بر کرایه حمل و نقل مؤثر باشد.
-
- هدفمندی یارانه ها با کرایه حمل و نقل تعادلی بدون افزایش تورم محصولات اجرا شود.
-
- کرایه حمل و نقل تعادلی باعث حذف سوبسید سوخت می شود.
-
- استفاده از مدیریت زمان جهت کرایه مناسب حمل و نقل به منطور جلوگیری از تورم محصول و ورشکستگی بنگاه های حمل و نقل و تولید پایین شرکت های تولیدی مؤثر است.
- کرایه حمل و نقل تعادلی باعث ارضاء شرکت های تولیدی و حمل و نقل می شود.
اهداف فرعی:
-
- استفاده از مدیریت زمان بین شرکت های حمل و نقل رقابت مؤثر به وجود میآید.
-
- کرایه حمل و نقل با توجه به نوع محصول متفاوت است.
-
- زمان عبور و مرور مسیرها با توجه به نوع وسایل نقلیه متفاوت با بهره گرفتن از نمونه گیری آماری محاسبه می شود.
-
- شرکت های حمل و نقل از رکود فعلی نجات مییابند.
-
- کرایه تعادلی بر کنترل و تعادل ترافیک مؤثر و آلودگی هوا کم می شود.
-
- بیمه محصول و بار، مناسب محاسبه می شود.
-
- کرایه حمل ونقل تعادلی موجب رضایت در پرداخت مالیات حمل ونقل است.
-
- همواره افزایش کرایه حمل ونقل ارتباط مستقیم با تورم محصول در میهن، دارد با بهره گرفتن از مدیریت زمان جهت حل مسئله مذکور اقدام نمود.
-
- همواره حقوق و دستمزد نیروی انسانی بر اساس وظایف محاسبه می شود نه بر اساس سوخت او (آب و غذا) ولی در صنعت حمل و نقل کرایه در وضعیت موجود تابعی از سوخت و افزایش آن و مسافت و ساعت و نوع جاده میباشد و طبق وظایف حاملان بار نمی باشد و این پژوهش به کرایه تعادلی می پردازد وبه حل این گونه از مسائل توجه دارد.
- کرایه حمل ونقل تعادلی جهت رسیدن به قیمت فوب و هدفمندی یارانه ها مؤثر است.
۱-۵- فرضیه های پژوهش :
فرضیه اول: زمان محاسبه شده از طریق مطالعه کاروزمان جهت trade off (تعادل) کرایه حمل و نقل بین شرکت های تولیدی و حمل و نقل مؤثر است.
فرضیه دوم: زمان محاسبه شده از طریق مهندسی ترافیک جهتtrade off (تعادل)کرایه حمل و نقل بین شرکت های تولیدی و حمل و نقل مؤثر است.
فرضیه سوم: زمان تصادف در محاسبه کرایه تعادلی حمل ونقل نقش مؤثر دارد.
فرضیه چهارم:زمان تعمیرات در محاسبه کرایه تعادلی حمل ونقل نقش مؤثر دارد.
فرضیه پنجم: ارزش بار جهت محاسبه کرایه تعادلی مؤثر است.
فرضیه ششم: بیمه محصولات برکرایه تعادلی موثراست.
۱-۶- سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع :
پژوهشگر با بهره گرفتن از منابع زیر یک مدلی را طراحی نموده است و فرضیاتی را تدوین نموده است.
-
- برنامه ریزی مهندسی حمل ونقل و تحلیل جابه جایی مواد- دکتر سید حسینی
-
- ارزیابی کاروزمان- مهندسی کارو مدیریت زمان دکتر احمدی
-
- حسابداری مدیریت- فریدون رهنمایی رود پشتی
-
- بررسی مؤلفه های ترافیکی سیستمهای حمل ونقل شهری وعوامل مؤثر برآن(محمد منتظری و مجید ادواری)
-
- هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا- مهدی بشکوه
-
- نقش بیمه در صنعت حمل ونقل بررسی های بازرگانی نشریه ترانزیت
-
- مقاله مدیرت زمان- مجید امیدوار