چه قدر به دلیل داشتن ابتکار در درس عملی مورد تحسین اطرافیان قرار گرفته اید ؟
جدول شماره ۱۶ :توزیع فراوانی و در صد میزان تحسین توسط اطرافیان
سفید
هیچ
کم
متوسط
زیاد
پرسش شماره ۷
۳
۱۱
۲۸
۴۱
۳۷
فراوانی
۵/۲
۱۶/۳
۳۳/۲۳
۱۶/۳۴
۸۳/۳۰
دز صد
جدول فوق نشان از مهارت این محصلین در دروس را دارد . این جدول دو جدول قبلی را در خصو ص مهارت کاملاًتأیید میکند .
به چه میزان در ادامه رشته خود احساس و آرامش می کنید ؟
جدول شماره ۱۷ : توزیع فراوانی و در صد میزان احساس آرامش از رشته خود
سفید
هیچ
کم
متوسط
زیاد
پرسش شماره ۸
۳
۴
۱۱
۴۱
۶۱
فراوانی
۵/۲
۳۳/۳
۱۶/۹
۱۶/۳۴
۸۳/۵۰
در صد
جدول فوق نشان میدهد که این محصلین کار های خود را به راحتی انجام میدهند و در ادامه رشته خود احساس آرامش دارند . این جدول نیز جدولی قبلی خود را تا یید میکند .
فرضیه شماره۵:
گرایش دانش آموزان به تحصیل در هنرستان بستگی به مهارت و استعداد فنی آن ها دارد .
جدول شماره ۱۸ : توزیع فراوانی و در صد بستگی به گرایش تحصیلی به رشته با میزان مهارت و استعداد
زیاد
متوسط
کم
هیچ
بدون جواب
فراوانی
در صد
فراوانی
در صد
فراوانی
در صد
فراوانی
درصد
فراوانی
در صد
پاسخ شماره ۵
۲۷
۵/۲۲
۷۲
۶۰
۱۶
۲۲/۱۳
۳
۵/۲
۲
۶۶/۱
پاسخ شماره ۷
۲۷
۲۲۵
۶۸
۶۶/۵۶
۱۲
۱۰
۱
۸۳%
۲
۶۶/۱
پاسخ شماره ۱۸
۲۷
۳۸/۳۰
۴۱
۱۶/۳۴
۲۸
۳۳/۲۳
۱۱
۱۶/۹
۳
۵/۲
پاسخ شماره ۸
۶۱
۸۳/۵۰
۴۱
۱۶/۳۴
۱۱
۱۶/۹
۴
۳۳/۳
۳
۵/۲
فراوانی کل
۱۵۲
۲۲۲
۶۷
۱۹
۱۰
در صد کل
۶۶/۳۱
۲۵/۴۶
۱۶/۱۴
۳۹%
۰۸/۲
این جدول کاملاً ز مینه فر ضیه شماره ۵را به اثبات می رساند .
در این جدول مهارت و استعداد فنی دانش آموزان که توسط ۴ سوءال به آزمایش در آمده است . کاملاًمشهود است . جواب حدود ۷۷ در صد محصلین به سوال های فوق نشان و استعدادفنی و مهارت دانش آموزان و مهارت دانش آموزان دارد در صد بسیار پایین ،جواب هیچ به این سوال ها دادهاند .
فرضیه شماره ۶:
تشویق افراد خانواده و دوستان در انتخاب رشتههای فنی و حر فه ای مو ثر است . برای قضاوت در مورد فر ضیه فوق داده های جداول شماره ۱۹ تا ۲۲ که مر بوط به پرسش های شماره ۹ تا ۱۱ پرسشنامه مورد تجز یه و تحلیل قرار میگیرد .
جدول شماره ۱۹ : توز یع فراوانی و در صد تاًثیر تشویق دوستان در انتخاب رشته
پرسش شماره ۹
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
پرسش شماره ۹
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۳۴
۲۹
۲۹
۲۶
۲
در صد
۳۳/۲۸
۱۶/۲۴
۱۶/۲۴
۶۶/۲۱
۶۶/۱
جدول فوق تاثیر تشویق دو ستان در انتخاب رشته را مشخص میکند . این بسیار نازلی است و رابطه محکمی را نشان نمی دهد .
چه میزان تشویق برادر یا خواهر در انتخاب رشته مو ثر بوده است؟
برای قضاوت در مورد پرسش بالا داده های جدول شماره ۲۰ مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد .
جدول شماره ۲۰: توزیع فراوانی و در صد تاءثیر تشویق برادر یا خواهر در انتخاب رشته
پرسش شماره ۱۰
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۳۸
۳۳
۲۱
۲۵
۳
در صد
۶۶/۳
۵/۲۷
۵/۱۷
۸۳/۲۰
۵/۲
در این جدول اثر تشویق برادر یا خواهر در انتخاب رشته مشخص شده است و نشانگر تاءثیر نسبتاً مثبتی است .
والدین تا چه میزان در انتخاب رشته شما نقش داشته اند؟
جدول شماره ۲۱: توزیع فراوانی و در صد میزان نقش والدین در انتخاب رشته
پرسش شماره ۱۱
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۵۰
۳۵
۲۴
۱۱
۰
در صد
۶۶/۴۱
۱۶/۲۹
۲۰
۱۶/۹
۰
این جدول تاًثیر تشویق والدین رادر انتخاب نشان میدهد و بیانگر تاًثیر مثبت و با لاست .
فرضیه شماره ۶:
تشویق افراد خانواده و دو ستان در انتخاب رشتههای فنی و حر فه ای مو ثر است .
جدول شماره ۲۲ :توزیع فراوانی و در صد تاًثیر افراد در انتخاب رشته
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
در صد
فراوانی
درصد
فراوانی
در صد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
توزیع شماره ۹
۳۴
۳۳/۲۸
۲۹
۱۶/۲۴
۲۹
۶۶/۲۱
۲۶
۶۶/۲۱
۲
۶۶/۱
توزیع شماره ۱۰
۳۸
۶۶/۳۱
۳۳
۵/۲۷
۲۱
۵/۱۷
۲۵
۸۳/۲۰
۳
۵/۲
توزیع شماره ۱۱
۵۰
۶۶/۲۱
۳۵
۱۶/۲۹
۲۴
۲۰
۱۱
۱۶/۹
۰
۰
فراوانی کل
۱۱۲۲
۹۷
۷۴
۶۲
۵
درصد کل
۸۸/۳۳
۹۴/۲۶
۵۵/۲۰
۲۲/۱۷
۳۸/۱
از بررسی جدول فوق چنین اسنباط می شود که اکثریت دانش آموزان تحت تاًثیر تشویق و تو صیه افراد و خانواده و دوستان خود قرار گرفته و انتخاب رشتههای فنی و حر فه اای بستگی به تشویق آن ها نیز داشته است . قابل ذکر است که این تاًثیر از جانب والدین و بیشتر از جانب دو ستان کمتر بوده است.
۳۵
۳۰
۲۵
۲۰
۱۵
۱۰
۵
۳۸/۱سفید ۲۲/۱۷ هیچ ۵۵/۲۰کم ۹۴/۳۶ متوسط زیاد ۸/۳۳
فرضیه شماره ۷ :