۴-۲) بخش اول آمار توصیفی
۴-۲-۱) توصیف متغیر جنسیت
با توجه به نتایج به دست آمده از بررسی داده ها مشاهده میگردد از ۳۷۳ نفری که در این پژوهش شرکت کرده اند ۱۹۶ نفر معادل ۵/۵۲ درصد از کل نمونه مؤنث و ۱۷۷ نفر معادل ۵/۴۷ درصد از کل نمونه مذکر میباشند .
جدول ۴-۱ توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت آن ها
جنسیت
فراوانی
درصد
زن
۱۹۶
۵/۵۲
مرد
۱۷۷
۵/۴۷
کل
۳۷۳
۱۰۰
به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق به صورت بصری نمودار استوانه ای توزیع فراوانی آزمودنی ها را بر حسب جنسیت آن ها رسم می نمائیم .
نمودار ۴-۱ درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت آن ها
۴-۲-۲) توصیف متغیر سن مشتریان
با توجه به داده های موجود مشاهده میگردد که از ۳۷۳ نفری که در این پژوهش شرکت کردهاند ۱۲ نفر معادل۲/۳ درصد بین ۲۰ تا ۲۵ سال ، ۱۷۲ نفر معادل ۱/۴۶ درصد بین ۲۶ تا ۳۵ سال ، ۱۰۹ نفر معادل ۲/۲۹ درصد بین ۳۶ تا ۴۵ سال ، ۴۸ نفر معادل ۹/۱۲ درصد بین ۴۶ تا ۵۵ سال و ۳۲ نفر معادل ۶/۸ درصد از کل نمونه بیشتر از ۵۶ سال سن دارند .
جدول ۴-۲ توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سن آن ها
سن ( سال )
فراوانی
درصد
درصد تجمعی
۲۰ تا ۲۵
۱۲
۲/۳
۲/۳
۲۶ تا ۳۵
۱۷۲
۱/۴۶
۳/۴۹
۳۶ تا ۴۵
۱۰۹
۲/۲۹
۶/۷۸
۴۶ تا ۵۵
۴۸
۹/۱۲
۴/۹۱
بیشتر از ۵۶
۳۲
۶/۸
۱۰۰
کل
۳۷۳
۱۰۰
به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق به صورت بصری نمودار ستونی توزیع فراوانی آزمودنی ها را بر حسب سن آن ها رسم می نمائیم .
نمودار۴-۲ درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب سن آن ها
۴-۲-۳) توصیف متغیر تحصیلات
نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان از آن دارد که از ۳۷۳ نفری که در این پژوهش شرکت کردهاند ۶۴ نفر معادل ۲/۱۷ درصد دارای تحصیلات ابتدایی ، ۹۱ نفر معادل ۴/۲۴ درصد دارای تحصیلات راهنمایی ، ۹۴ نفر معادل ۲/۲۵ درصد دارای تحصیلات متوسطه و ۱۱۳ نفر معادل ۳/۳۰ درصد از کل نمونه دارای تحصیلات دانشگاهی میباشند و ۱۱ نفر به این سوال پاسخ نداده اند.
جدول ۴-۳ توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات آن ها
تحصیلات
فراوانی
درصد
ابتدایی
۶۴
۲/۱۷
راهنمایی
۹۱
۴/۲۴
متوسطه
۹۴
۲/۲۵
دانشگاهی
۱۱۳
۳/۳۰
کل
۳۷۳
۱۰۰
به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق به صورت بصری نمودار میله ای توزیع فراوانی آزمودنی ها را بر حسب تحصیلات آن ها رسم می نمائیم .
نمودار ۴-۳ درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات آن ها
با توجه به اطلاعات ارائه شده در جدول و نمودار ۵-۴ مشاهده میگردد بیشترین فراوانی مربوط به پاسخگویانی است که دارای تحصیلات دانشگاهی میباشند .
۴-۲-۴) توصیف متغیر عامل محصول
سؤالات ۱ تا ۶ پرسشنامه موجود به بررسی متغیر عامل محصول می پردازند که بر حسب پاسخ افراد به سوالات که به صورت گزینه های خیلی کم ،کم ، متوسط ، زیاد و خیلی زیاد میباشد، آورده شده است.
جدول۴-۴ توزیع فراوانی و درصد گزینه های عامل محصول
سؤالات
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
درصد
درصد
درصد
درصد
درصد
۱
۸/۱۸
۵/۱۰
۸/۳۰
۱/۲۴
۸/۱۵
۲
۵/۱۸
۴/۱۶
۶/۲۰
۶/۳۱
۹/۱۲
۳
۷/۶
۵/۲۲
۳/۲۳
۵/۲۶
۹/۲۰
۴
۶/۱۲
۱۱
۲/۲۵
۲/۳۲
۱۹
۵
۵/۳
۴/۲۴
۶/۲۷
۶/۲۷
۹/۱۶
۶
۹/۹
۲/۷
۳/۳۴
۳/۲۷
۲/۲۱
مجموع
۶/۴
۱۱
۲/۴۷
۲/۲۸
۱/۹
با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده ها مشاهده میگردد به طور کلی ۶/۴ درصد از کل نمونه میزان عامل محصول را در حد خیلی کم ، ۱۱ درصد در حد کم ، ۲/۴۷ درصد در حد متوسط ، ۲/۲۸ درصد در حدزیاد و ۱/۹ درصد در حد خیلی زیاد ارزیابی کردهاند .
-
- Marketing ↑
-
- The group of translators, editors and proofreaders, dictionary of business and management UK, Bloomsbury publishing, 2003. ↑
-
- Yadin ↑
-
- Marketing Mix ↑
-
- Philip kotler ↑
-
- The group of translators, editors and proofreaders, dictionary of business and management UK, Bloomsbury publishing, 2003. ↑
-
- Yadin ↑
-
- Borden ↑
-
- Marketing mix ↑
-
- Culliton ↑
-
- Mixer of ingredients ↑
-
- McCarthy ↑
-
- Perreault ↑
-
- Kotler and Armstrong ↑
-
- Shapiro ↑
-
- Rafiq ↑
-
- Frey ↑
-
- Offering ↑
-
- Lazer and Kelly ↑
-
- Product planning ↑
-
- Pricing ↑
-
- Branding ↑
-
- Channels of distribution ↑
-
- Personal selling ↑
-
- Advertising ↑
-
- Promotions ↑
-
- Packaging ↑
-
- Display ↑
-
- Servicing ↑
-
- Physical handling ↑
-
- Fact finding and analysis ↑
-
- Pride and Ferrell ↑
-
- Stanton ↑
-
- Kent ↑
-
- Nickels and Jolson ↑